Τι είναι το “Google Consent Mode V2” και τι πρέπει να γνωρίζω

Τι είναι το “Google Consent Mode V2” και τι πρέπει να γνωρίζω ως ιδιοκτήτης website?

Πριν από λίγους μήνες η Google ανακοίνωσε το νέο μοντέλο προσέγγισης της  για την συλλογή δεδομένων από χρήστες ιστοσελίδων. To “Consent Mode V2” θα ενεργοποιηθεί από την Google εντός τον μήνα του Μαρτίου 2024.

Το “Google Consent Mode version 2” είναι η ενημερωμένη έκδοση της λειτουργίας συγκατάθεσης της Google, η οποία προσφέρει βελτιωμένα εργαλεία για τη διαχείριση των προτιμήσεων συγκατάθεσης των χρηστών όσον αφορά τα cookies και άλλα μέσα παρακολούθησης των ιστοσελίδων.

– Από τον Μάρτιο του 2024 λοιπόν, οι εταιρείες που χρησιμοποιούν υπηρεσίες Google (Analytics, Ads) θα πρέπει να μπορούν να υποδηλώνουν ότι έχουν λάβει τη συναίνεση των χρηστών προτού μπορέσουν να προβάλουν διαφημίσεις με λειτουργίες εξατομίκευσης.

– Η αποτυχία εφαρμογής ενός πιστοποιημένου από την Google CMP (Content Management Platform) που υποστηρίζει τη λειτουργία συναίνεσης, θα σημαίνει ότι, οι οργανισμοί θα μπορούν να συνεχίσουν να προβάλλουν διαφημίσεις στις πλατφόρμες της Google αλλά δεν θα είναι εξατομικευμένες και απλά θα βασίζονται σε συγκεντρωτικά δεδομένα (από στατιστικά) αντί για συγκεκριμένες αναλύσεις χρηστών.

 

Τι είναι η λειτουργία «συναίνεσης Google»?

Η λειτουργία συναίνεσης της Google είναι ένα εργαλείο που παρέχεται από την Google και λειτουργεί μέσω του cookie banner ή κάποιου ανάλογου στοιχείου απορρήτου που έχει ενσωματωθεί στην εκάστοτε ιστοσελίδα.

Η διαδικασία αυτή, αυτόματα αποστέλλει σήματα από το cookie banner σας (που ενσωματώνονται στην ιστοσελίδα σας ) στα εργαλεία της Google. Μέσω αυτών των σημάτων, η Google λαμβάνει δεδομένα που τη βοηθούν να κατανοήσει τις μετατροπές του ιστότοπό σας, ακόμη και υπό περιορισμένες προϋποθέσεις προστασίας δεδομένων. Αυτά τα δεδομένα περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την ανάλυση, τις διαφημίσεις, την εξατομίκευση και την κοινή χρήση δεδομένων.

Χωρίς αυτά τα σήματα, η Google δεν μπορεί να παρακολουθήσει τα δεδομένα των χρηστών ή τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου ή να προβαίνει σε εξατομίκευση.

 

Η πορεία του “Consent Mode”

Direct Consent
Με αυτό το απλό μοντέλο “consent”, ο κώδικας του Tag Manager ή του Analytics εισάγεται κατευθείαν στον κώδικα της ιστοσελίδας. Ανεξάρτητα την προτίμηση του χρήστη, καταγράφονται όλα τα δεδομένα του χρήστη (πχ. από Analytics), χωρίς ο χρήστης να ερωτάται, ή να το γνωρίζει. Είναι βέβαιο πως η τεχνική αυτή δεν συνάδει με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς GDPR.

Consent Mode
Το πιο διαδεδομένο μοντέλο διαχείρισης των δεδομένων των χρηστών είναι η χρήση ενός Cookie προσθέτου (plugin). Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης μπορεί να επιλέξει αν θα αποδεχθεί την καταγραφή των δεδομένων του από το Analytics ή αν θα την απορρίψει.

Στην περίπτωση που ο χρήστης δεν δεχθεί την χρήση του Analytics, τότε δεν συλλέγεται κανένα δεδομένο του στην πλατφόρμα του Analytics.

Consent Mode V2
Το νέο μοντέλο “Consent Mode V2” της Google που αφορά την συλλογή δεδομένων των χρηστών δουλεύει ως εξής:

–  Αν ο χρήστης αποδεχθεί την συλλογή δεδομένων του, τότε συλλέγονται όλα του τα δεδομένα.

– Αν ο χρήστης ΔΕΝ αποδεχθεί την συλλογή δεδομένων του, η Google συλλέγει κάποια ποιοτικά στοιχεία του Session του χρήστη (cookie-less pings), αλλά όχι αρκετά ή σε τέτοιο βαθμό για να θεωρηθούν προσωπικά δεδομένα.

Ουσιαστικά, αυτό επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να συγκεντρώνουν ποιοτικά στοιχεία απόδοσης χωρίς να χρησιμοποιούν απαραίτητα δεδομένα χρηστών που μπορεί να έχουν αναγνωριστικό χαρακτήρα (ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα, κλπ).

 

Η νέα έκδοση “Google Consent Mode v2” από τον Μάρτιο 2024

Όλοι οι διαφημιζόμενοι που προβάλλουν διαφημίσεις στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Google θα υπόκεινται στην «πολιτική συναίνεσης χρηστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση» ή στην EUUCP (EU User Consent Policy).

Από τον Μάρτιο του 2024, οι ιστοσελίδες θα υποχρεούνται να έχουν ένα banner συναίνεσης από Πλατφόρμα Διαχείρισης Συναίνεσης (CMP – Content Management Platform) πιστοποιημένη από την Google και για χρήση της λειτουργίας συναίνεσης Google V2. Η πλατφόρμα θα στέλνει απευθείας “σήματα” στα Google Ads, Google Analytics και στις υπόλοιπες υπηρεσίες τις Google.

 

Οφέλη/Πλεονέκτημα για τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων

Η λειτουργία συναίνεσης Google v2 μπορεί να βοηθήσει τους ιστότοπους να συμμορφώνονται καλύτερα με τον GDPR και το ePrivacy.

Το νέο αυτό πλαίσιο διαχείρισης συγκατάθεσης, προσφέρει (σε σχέση με το προηγούμενο) ένα πιο σωστό τρόπο προσέγγισης και συμμόρφωσης, διασφαλίζοντας ότι οι ιστότοποι μπορούν να διαφυλάξουν το απόρρητο των χρηστών, ενώ παράλληλα να συλλέγουν πολύτιμες πληροφορίες από τις αλληλεπιδράσεις τους με τους ιστοτόπους.

Με την υιοθέτηση του “Google Consent Mode V2”, θα είστε σε θέση όχι μόνο να ανταποκριθείτε στις αυστηρές απαιτήσεις που θέτουν οι κανονισμοί GDPR, αλλά και να βελτιώσετε την ποιότητα της ανάλυσης των δεδομένων σας από την ιστοσελίδα σας.

 

Η υλοποίηση του “Google Consent Version 2” από την GSquared

Η εταιρεία μας αναλαμβάνει τη συμμόρφωση ιστοσελίδων και eshop που χρησιμοποιούν μια ή περισσότερες από τις παρακάτω υπηρεσίες της Google:

Google Analytics
Google Ads (Google Ads Conversion Tracking and Remarketing)
Google Tag Manager

Χρησιμοποιούμε μονό πιστοποιημένα Εργαλεία Συγκατάθεσης (που προτείνει η Google) με πλήρης υποστήριξη για τη λειτουργία συναίνεσης “Google Consent Version 2” για ιστοσελίδες και eshop.

Αυτά είναι:

– Cookiebot
– CookieYes
– Complianz
– Cookie Script